Для Вас батьки
Консультація для батьків на тему: "Розвиваємо мовлення малюка вдома"
Дані завдання допоможуть дітям сформувати графомоторні навички , що у свою чергу призведе до швидкого і каліграфічного написання елементів та цілих літер. Завдання можна роздрукувати і заламінувати .
Гімнастика для очей "Танок сніжинок"
АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА – ВАЖЛИВИЙ КРОК НА ШЛЯХУ ДО ПРАВИЛЬНОГО МОВЛЕННЯ
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Багато дітей в силу свого віку ще не знають, наскільки важливо для них навчитися правильно говорити, але Ви повинні розуміти, що навіть найменше порушення звуковимови може негативно вплинути на подальший розвиток дитини.
Однією з причин порушення звуковимови у дітей може бути недостатня рухливість органів мовлення: язика, губ, щелеп та м'якого піднебіння. Порушення рухливості цих органів (малорухливість) тягне за собою нечітку, гугняву (з носовим відтінком), шепеляву, змазану вимову різних звуків.
Таким чином, важливе місце на шляху розвитку правильного мовлення повинна займати, так звана, артикуляційна гімнастика.
Пам'ятка батькам щодо проведення логопедичних занять вдома:
Заняття повинні бути регулярними, мати зацікавлюючий, ніяк не примусовий характер, не перетворюватися на додаткові навчальні години.
Заняття можуть проводитись під час прогулянок, подорожей. Але деякі види занять потребують обов'язкової спокійної обстановки.
Не можна говорити дитині, що вона робить вправу неправильно. Вона робить її в межах власних можливостей. Треба показати дитині її досягнення, підбадьорити.
Заняття не повинні бути дуже довгими, не викликати втому. Бажано повідомляти дитині, які завдання вона буде виконувати завтра.
Необхідно підтримувати бажання дитини займатися, схвалювати успіхи, вчити долати труднощі.
Чи знаєте ви що таке артикуляційна гімнастика?
Гімнастика для рук і ніг – справа знайома і звична. Зрозуміло, що ми тренуємо м'язи для того, щоб вони стали сильними, рухливими. Артикуляційна гімнастика – це гімнастика для язика та інших органів мовлення. Навіщо ж тренувати язик, він і так «без кісток»? Виявляється, язик – це головний м'яз органів мовлення. І для нього, як і для будь-якого м'яза, гімнастика просто необхідна. Язик повинен бути добре розвинений, щоб виконувати тонкі і цілеспрямовані рухи, які називаються звуковимовою. Недоліки вимови тримають у напрузі емоційно-психічний стан дитини, заважають їй розвиватися і спілкуватися з однолітками. Щоб ця проблема не виникла у дитини в майбутньому, необхідно почати займатися артикуляційною гімнастикою як можна раніше. Дітям двох, трьох, чотирьох років артикуляційна гімнастика допоможе скоріше «поставити» правильну звуковимову. Діти п'яти, шести, семи років зможуть за допомогою артикуляційної гімнастики подолати вже наявні порушення звуковимови. Виконуючи артикуляційну гімнастику слід дотримуватись певних правил.
Правила проведення артикуляційної гімнастики:
Артикуляційну гімнастику необхідно виконувати сидячи, оскільки в такому положенні у дитини спина пряма, не напружена, руки і ноги знаходяться в спокійному положенні.
Спочатку вправи виконуються повільно, перед дзеркалом, тому що дитині необхідно мати зоровий контроль. Після того, як дитина трішечки звикне, дзеркало можна прибрати.
Корисно задавати навідні питання. Наприклад: «Що роблять губи? Де знаходиться язичок (вгорі чи внизу)? Що робить язичок?»
Поступово темп вправ артикуляційної гімнастики можна прискорити і виконувати під рахунок. При цьому необхідно слідкувати, щоб вправи виконувались чітко і плавно.
Найкраще заняття проводити два рази на день (вранці і ввечері) на протязі 5-7 хвилин, в залежності від посидючості дитини.
Проводячи заняття з дітьми 3-4 років, слідкуйте за тим, щоб вони засвоїли основні рухи. До дітей 4-5років вимоги підвищуються: рухи повинні бути чіткими і повільними без тремтіння. В 6-7 років діти виконують вправи в швидкому темпі і можуть утримувати положення язика деякий час без змін
Консультація для батьків
Мова дитини розвивається під впливом мови дорослих
Логопедичні ігри дорогою
до садочка і додому
- Що буває гострим?
- Що буває рідким?
- Що буває довгим?
- Що буває пухнастим?
- Що буває твердим?
- Що буває круглим?
- Що буває квадратним?
- Що буває ароматним?
- Маринка не пішла сьогодні в школу, тому що... (захворіла).
- Я не хочу спати, тому що... (ще рано).
- Ми поїдемо завтра в ліс, якщо... (буде хороша погода).
- Мама пішла в магазин, щоб... (купити продукти).
- Кішка залізла на дерево, щоб... (врятуватися то собаки).
- Чашка смажиться на сковороді.
- Ведмідь спить у барлозі.
- Людина вище собаки.
- Горобець – це не птах і т. п.
- Високий, цегляний, багатоповерховий (будинок).
- Маленький, сіренький, вміє літати, цвірінькає (горобець).
- Гарна, колюча, приємно пахне, може бути різних кольорів (троянда).
- «Я хочу зварити борщ. Що мені потрібно купити?» Дитині пропонується перерахувати продукти.
- «Ми з тобою купимо цукор. Куди ж нам вдома його покласти? Я забула, як називається посуд для цукру?» «Цукорниця» - відповідає дитина.
- «А в цьому відділі я купила груші, апельсини і лимон. Як це можна назвати одним словом?» «Фрукти» - каже син або донька.
- В магазині порівняйте дві чашки (за кольором, об'ємом, матеріалом).
- На вулиці порівняйте дві машини, два будинки, два дерева.
- Кузов, кабіна, колеса, кермо, фари, дверцята (вантажівка).
- Стовбур, гілки, сучки, листя, кора, коріння (дерево).
- Дно, кришка, стінки, ручки (каструля).
- Палуба, каюта, якір, корма, ніс (корабель).
- Під'їзд, поверх, сходи, квартири, горище (будинок).
- Крила, кабіна, хвіст, мотор (літак).
- Очі, чоло, ніс, рот, брови, щоки (обличчя).